Unit Pentadbiran dan Kewangan
- Mengurus urusan pentadbiran dan perkhidmatan.
- Mengurus urusan kewangan dan belanjawan.
- Mengurus aset, inventori dan stor.
Unit Khidmat Pengurusan Pelanggan
- Mengurus dan melaksana kursus/ taklimat berkaitan sistem perakaunan/ kewangan kepada Pusat Tanggungjawab (PTJ).
- Melaksana, memantau, memberi khidmat nasihat serta menjadi pakar rujuk sistem perakaunan/ kewangan.
- Memberi khidmat nasihat berkaitan prosedur/ piawaian perakaunan/ kewangan.
- Memberi khidmat nasihat berkaitan Akaun Belum Bayar (AP)/ Akaun Belum Terima (AR) kepada Pusat Tanggungjawab (PTJ).
- Memberi khidmat bantuan (HelpDesk).
- Memberi khidmat nasihat perakaunan kos/ Activity Based Costing (ABC) bagi tujuan Outcame Based Budgeting (OBB).
Unit Pengurusan Prestasi
- Menganalisa pengkosan.
- Menganalisa prestasi kewangan Pusat Tanggungjawab (PTJ).
- Menganalisa prestasi Akaun Belum Bayar (AP) dan Akaun Belum Terima (AR).
- Mengurus hal berkaitan inovasi dan kualiti
- Mengurus Petunjuk Prestasi Utama (KPI).
- Memantau perletakan Pelaburan Simpanan Tetap (FDI).
Nota:Bagi JANM Cawangan:
- Fungsi 1 - 3 dilaksanakan oleh Unit Khidmat Pengurusan Pelanggan.
- Fungsi 4 - 6 dilaksanakan oleh Unit Pentadbiran dan Kewangan.