nilai-bersama edit

S: Mengutamakan pelanggan (Satisfying the customer)

  1. Memberi perkhidmatan yang mesra, cepat, tepat dan berintegriti kepada semua pelanggan dan stakeholder.
  2. Meningkatkan kualiti perkhidmatan kepada pelanggan secara berterusan mengikut keperluan.
  3. Meningkatkan kompetensi diri agar perkhidmatan yang diberikan memenuhi ekspektasi pelanggan.

P : Profesionalisme (Professionalism)

  1. Meningkatkan pengetahuan dan kemahiran melalui pembelajaran berterusan.
  2. Mempamerkan semangat kerja yang tinggi.
  3. Meningkatkan prestasi kerja untuk mencapai kualiti yang berterusan.
  4. Peka terhadap perkembangan, kemajuan dan perubahan dalam teknologi dan profesion perakaunan.
  5. Mempamerkan nilai dan tingkahlaku yang berkualiti dan kompeten.
  6. Bersopan santun, berbudi bahasa dan berhemah tinggi dalam segala urusan.
  7. Berpenampilan kemas dan sesuai mengikut keadaan dan suasana.

EC : Kerja Berpasukan (Esprit de Corp)

  1. Bekerjasama dalam menyelesaikan isu dan masalah.
  2. Mempunyai sikap saling bantu membantu dalam usaha mencapai keberhasilan jabatan.
  3. Berkongsi maklumat, pengalaman dan ilmu pengetahuan.
  4. Menghargai sumbangan idea daripada anggota organisasi.
  5. Saling hormat menghormati dan mengeratkan silaturrahim.

IA : Integriti dan akauntabiliti (Integrity and Accountability)

  1. Mengamalkan sikap amanah, tulus, ikhlas, berpegang kepada prinsip dan boleh dipercayai.
  2. Melaksanakan tugas dengan penuh tanggungjawab mengikut peraturan yang ditetapkan.
  3. Bertanggungjawab ke atas semua tindakan dan keputusan yang diambil.
  4. Berfikiran positif dan sedia memberi dan menerima cadangan serta maklum balas yang tepat dan benar.

L : Kesetiaan (Loyalty)

  1. Menunjukkan kesetiaan kepada jabatan, kerajaan dan negara.
  2. Menjaga nama baik dan imej jabatan serta profesion perakaunan.
  3. Memahami, menghayati dan mematuhi nilai bersama jabatan.

image