-
Solusi Baharu Perkhidmatan MyGovUC 2.0
Pelaksanaan solusi baharu ini bertujuan memastikan perkhidmatan MyGovUC 2.0 yang disediakan oleh Kerajaan memenuhi keperluan semasa selaras dengan Pelan Pendigitalan Strategik Sektor Awam.
Selain itu, pelaksanaan ini juga bertujuan untuk memastikan ketersediaan perkhidmatan komunikasi dan kolaboratif MyGovUC 2.0 mencapai tahap optimum agar penggunaan perkhidmatan MyGovUC 2.0 di kalangan penjawat awam dapat ditingkatkan secara menyeluruh dan selamat untuk digunakan.
Penukaran platform melibatkan penambahbaikan perkhidmatan seperti berikut:
-
Capaian Perkhidmatan MyGovUC
Perkhidmatan e-mel membolehkan pengguna berkomunikasi antara satu sama lain
dalam bentuk mesej elektronik.Log masuk Perkhidmatan Emel MyGovUC JANM -
Permohonan & Penamatan Perkhidmatan MyGovUC
BIL TAJUK PDF DOCX 1 Borang Permohonan Perkhidmatan Mygovuc 2.0 & Active Directory Jabatan Akauntan Negara Malaysia Muat Turun Muat Turun 2 Borang Penamatan Perkhidmatan Mygovuc 2.0 & Active Directory Jabatan Akauntan Negara Malaysia Muat Turun Muat Turun 3 Borang Pertukaran OU Bagi Tempoh Peralihan Solusi Alternatif MyGovUC 2.0 (MAMPU) Muat Turun 4 Borang Perubahan DL Bagi Tempoh Peralihan Solusi Alternatif MyGovUC 2.0 (MAMPU) Muat Turun -
Polisi Kata Laluan Perkhidmatan MyGovUC
Amalan terbaik kata laluan emel MyGovUC
❖ Minimum 12 aksara.
❖ Mengandungi sekurang-kurangnya:
✔ 1 huruf besar
✔ 1 huruf kecil
✔ 1 nombor
✔ 1 simbol
✔ Tiada spacing
❖ Tidak menggunakan nama sendiri.Contoh kata laluan: P4s5w0rd_1234
-
Dokumen dan Manual Perkhidmatan MyGovUC
BIL TAJUK 1 DOKUMEN DAN MANUAL MYGOVUC Muat Turun -
Pentadbir MyGovUC JANM
1) Pentadbir Emel MyGovUC JANM - Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
2) Helpdesk MyGovUC di MAMPU - Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.